Jump to content

Olivier Occean to Bundesliga 1???


Luis_Rancagua

Recommended Posts

Here's another article.

---------------------

Lillestrøm-møte i dag

Fjørtoft ønsker svar - økt Occean-budet?

I dag skal Odd og Lillestrøm møtes nok en gang. Det dreier seg selvfølgelig om Olivier Occean.

Nils-Tore Høgberg Olsen

Fra før av har Romerike-klubben lagt inn bud på rundt 6-7 milloner kroner på Odd-spiss Olivier occean. Skiensklubben har ikke flydd i taket av begeistring for summen Jan Åge Fjørtoft har presentert.

Nå kan det tyde på at finansgruppen til Lillestrøm, med Per berg i spissen, har gitt manageren en fullmakt til å øke en eventuell kjøpssum. I morgen skal LSk-manageren møte Odd-direktør Lasse Hansen i Oslo.

Må ha svar

- Ja vi skal ha et møte med Odd i morgen. Det er jo ingen hemmelighet hva det dreier seg om, bekrefter Fjørtoft.

Den tidligere fotballproffen vil ikke si hvorfor partene skal møtes igjen. På direkte spørsmål om det kan tolkes som at budet er økt svarer han:

- Det kan vel tolkes som at vi skal møtes.....

- Men hvorfor møtes igjen om det ikke har blitt noen endring en eller annen vei?

- Vi har blitt enige om å ha dette møtet for å klare opp i hvilken vei det bærer Ann.

- Må dere ha svar nå?

- Ja, helt klart. Lillestrøm kan ikke vente lenger. Får vi ikke til noen avtale med Odd er vi avhengige av å lete andre steder. Vi skal ikke komme i den situasjonen hvor tiden flyr fra oss, sier Fjørtoft.

Ikke for kaffe

Odd-direktøren bekrefter det Fjørtoft sier. Han kjører til Oslo i dag.

- Ja, jeg skal møte Lillestrøm i Oslo mandag.

- Har de gitt et høyere bud siden du setter deg i bilen og kjører inn til hovedstaden?

- Det ønsker jeg ikke å kommentere, men det ligger vel i korta at jeg ikke hadde reist inn dit om Odd ikke trodde på en mulighet for enighet.

- Hva med interessen fra andre klubber?

- Nå begynner henvendelsene via agenten vi bruker å bli mer konkrete. Jeg tror vel egentlig at Olivier Occean kan være solgt i løpet av to uker.

Fra før av har Varden skrevet at tyske FC Köln og engelske Everton har navnet til kanadieren på blokka.

Link to comment
Share on other sites

Here's another article on Olivier Occean coming directly from the Norwegian press. From the looks of it, it appears that Occean will be staying in Norway after all. It would be nice to have a interpretation of this article.

-----------------------------

LSK økte budet på Occean

Olivier Occean er nær en overgang til Lillestrøm etter at LSK økte budet sitt på spissen.

Av Asgeir Svardal, 06.12.2005 kl. 09:48

Occean_44485a.jpg

- Vi er kommet et steg videre. Tiden får vise om det blir salg, kommenterer Odd-direktør Lasse Hansen kryptisk til Telemarks Avisa.

Han var i går i Oslo for å møte Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft. Grenland Fotballs daglige leder, Per-Morten Ihler, var med på forhandlingsmøtet mellom Lillestrøm og Odd.

Også Occeans agent Lars Petter Fosdahl var til stede.

- Lillestrøm har kommet med et bedre bud?

- Jeg kan si det sånn at vi har forhandlet, sier Hansen.

- Jeg vil gjerne ha avklart om vi får ham nå. Vi vil ha ham en eller annen gang uansett, og kommer fortsatt til å være interessert i ham hvis han ikke kommer nå. Men da må vi i så fall gå for andre muligheter, sier Lillestrøm-manager Fjørtoft.

Link to comment
Share on other sites

quote:Originally posted by paco

Olivier is currently in negociation with the club he wanted to join Lillestrom in Oslo. They are about to buy him for 6-7 milion NOK; therefore close to 1.2 million dollar.

I'll get more information later on today.

Just to nitpick a little bit, Lillestrom is a city a short distance outside of Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Here's the latest on Occean

Odd låner over 1 mill. til lønninger

To minutter brukte Odd Grenlands ekstraordinære årsmøte på å vedta at klubben skal ta opp et lån på 1,1 millioner kroner tirsdag.

Av NTB , 07.12.2005 kl. 14:08

Det var nødvendig for å betale ut julelønninger til spillerne.Administrasjonens forslag om å ta opp korttidslånet ble banket gjennom på rekordtid, melder Varden.

– Spillerlønninger i desember var en av postene vi behøvde penger til, men lånet var nødvendig også for å betale andre løpende utgifter, forklarer Odd-direktør Lasse Hansen.

Odd har slitt med svært stram likviditet i hele høst, helt siden klubben gjorde noen «grep» og sikret seg Tommy Svindal Larsen og Patrick Suffo. Dette reddet plassen i eliteserien, men malte samtidig regnskapstallene røde.

– Det var helt nødvendig å foreta disse grepene, selv om det resulterte i røde regnskapstall. Likviditeten har vært stram. Nå er det behov for flere penger. Slik er det bare, sier Odd-direktøren.

Han vil ikke kommentere regnskapstallene, men sier at salget av Olivier Occean til Lillestrøm fortsatt ikke er i orden. Han tviler likevel på om dette er nok til å rette opp hele underskuddet som ligger i kortene.

Ryktene vil ha det til at Odd går på en økonomisk smell på mellom 4 og 5 millioner kroner, men det vil ikke Lasse Hansen si noe om.

– Jeg kommer ikke til å kommentere regnskapet før årsmøtet i januar, men tviler på om salget av Occean vil gi oss nok til å gå i overskudd, sier Odd-direktøren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...