Jump to content

Olivier Occean


norwegian

Recommended Posts

Guest Stian Stryni

Pretty much every club in Norway would be interested in Occean, but I guess he is headed for the continent? Tromso don't have an available spot for another Canuck until Bernier or Ademolu leaves. And I'd rather keep Bernier over Occean, and Ademolu isn't going anywhere fast.

Link to comment
Share on other sites

Here are the latest transfer rumours on Olivier Occean. This is straight from the local press. Oh!!! By the way, may I please get a Norwegian interpreter:

Skriv ut

http://www.ta.no/lokal_sport/oddgrenland/ [Publisert 01.11.2005 - 21:53]

Rambekk om Occean: Ja, takk!

Av: Thorbjørn Skaardal

- Jeg spiller gjerne med Olivier Occean igjen, kommenterer cupfinalist Anders Rambekk (29) rundt linken mellom hans Lillestrøm og Odd-spissen.

Men Rambekk legger ilende til at han overhode ikke kjenner prosessen rundt Odds toppscorer.

- Jeg har registrert at han er aktuell, blant annet i din avis. Og jeg har lest at Uwe Rösler hadde Occean øverst blant spissene han ønsket seg i fjor. Heldigvis styrer ikke jeg alt det andre, sier Rambekk.

I forrige uke nektet LSK-manager Jan Åge Fjørtoft å kommentere enkeltspillere da TA konfronterte ham med Occean - som to ganger tidligere har vært i LSKs søkelys. I gårsdagens Romerikas Blad var han mer åpen.

– Occean er fremdeles et mål på transfermarkedet, men det handler også om Odd som selgende klubb. Jeg vil anta at 12-14 spisser er på lista vår akkurat nå. Patrick Suffo strøk vi for tre uker siden, han er ikke den spillertypen vi ønsker, uten at det er sikkert at vi hadde fått ham for det, sier Fjørtoft.

ATTRAKTIV

Occean-agent Lars Petter Fosdahl mener at LSK vil være en attraktiv klubb for kanadieren om LSK skulle bli enig med Odd om kjøp.

- Occean vil til en større liga på sikt, og LSK vil være et godt utstillingsvindu på bakgrunn av det som har skjedd denne sesongen. Foreløpig har vi ikke hørt om andre aktuelle klubber, sier Fosdahl.

Begge LSK-henvendelsene tidligere i år ble kontant avvist av Odd. Nå er situasjonen annerledes:

- Men ingenting skjer før cupfinalen, hevder Fjørtoft.

FINALIST

Der er Anders Rambekk eneste LSK-finalist med cupfinale-erfaring siden han enkelt regner bort at Magnus Powell og Christoffer Andersson har opplevd svensk cupseier.

- Jeg har vunnet og tapt med Odd. Å tape vil jeg helst slippe igjen, sier Rambekk som satt på benken i 2-2 kampen mot Molde i helga.

Tidligere har han vært banker på LSK-laget - og har blant annet spilt 13 kamper som midtstopper etter å ha åpnet sesongen som back.

- Jeg var ikke helt komfortabel på venstreback i LSK som høyrebeint. Etter at jeg fikk sjansen i midten har det vært veldig gøy, og spesielt artig var det da Rösler valgte Pål Steffen Andressen og meg i midten da Frode Kippe ble skadefri. Jeg tror vi bare har tapt to kamper jeg har spilt stopper, sier den allsidige porsgrunnsgutten.

I tredje siste runde fikk Rambekk sitt tredje gule kort for sesongen, og da var stopperplassen igjen opptatt. Dermed ble Rambekk benket mot Molde i generalprøven:

- Det åpnet for Kippe igjen, og nå vet jeg ikke hvordan Rösler tenker seg laget. Men det skal være tøft å komme på laget, sier Rambekk og hilser på den måten Pors-stopper Eirik Berthinussen «velkommen» til Åråsen-stallen.

REVANSJERE ODD

Rambekk vet hvor morsomt det er å vinne cupfinalen. Det opplevde han med Odd mot Viking i 1990. To år etter ble det nedtur mot Vålerenga (0-1).

- Vi får revansjere Odds kvartfinaletap for Molde. Nå er det på tide å vinne igjen. Rösler gikk ut med en tøff målsetting om plass blant de fire beste og cupmestgerskap før sesongstart. Fjerdeplassen er i boks. Nå gjenstår det å hente pokalen før Rösler har ordene i behold, sier Rambekk som tror at Moldes kvalifiseringsspøkelse gir LSK et lite fortrinn på Ullevaal søndag.

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.ta.no/lokal_sport/article1806828.ece

Link to comment
Share on other sites

Guest Stian Stryni

Lillestrøm SK (LSK) is interested in Olivier Occean.

"Occean is still a target for us on the transfermarket. We have about 12-14 forwards on our list", says LSK Manager Jan Åge Fjørtoft.

"Occean wants to go to a bigger league in the future, LSK could be a good leapboard looking at the table. As of now we haven't heard about other clubs which are interesting (not interested, my note)", says Lars Petter Fosdahl, Mr. Occean's agent.

All the other stuff is just a lot of bable about the (then) upcoming cupfinal, which Lillestrøm of course lost to Molde.

Link to comment
Share on other sites

quote:Originally posted by Stian Stryni

Lillestrøm SK (LSK) is interested in Olivier Occean.

"Occean is still a target for us on the transfermarket. We have about 12-14 forwards on our list", says LSK Manager Jan Åge Fjørtoft.

"Occean wants to go to a bigger league in the future, LSK could be a good leapboard looking at the table. As of now we haven't heard about other clubs which are interesting (not interested, my note)", says Lars Petter Fosdahl, Mr. Occean's agent.

All the other stuff is just a lot of bable about the (then) upcoming cupfinal, which Lillestrøm of course lost to Molde.

Thank you!!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...